loading...

مجله علمی کافه زیرو

دانلود کتاب پی دی اف عقل پیامبر راستین - این کتاب داستان غریقی اسـت کـه در دریای متلاطـم پرسش های بنیادین بی پاسخ، دسـت و پـا می زنـد تـا مگـر بـه سـاحل نجـات رسـد. در ایـن کتـاب نقـل و نبـات و شـهد

یکشنبه 08 اسفند 1400

دانلود کتاب پی دی اف عقل پیامبر راستین - این کتاب داستان غریقی اسـت کـه در دریای متلاطـم پرسش های بنیادین بی پاسخ، دسـت و پـا می زنـد تـا مگـر بـه سـاحل نجـات رسـد.

در ایـن کتـاب نقـل و نبـات و شـهد و شـکر نیسـت، آوای تیشـۀ فرهـاد کوهکن اسـت تا نوای چنگ و رباب ، تابش جرقه ای است کوتاه از خورشید عقل بشری ، که به طبیعت خود می تابد نه به هوای شهرت و مال و جاه و مقام .

فریاد این کتاب بیش از آن که هلهله شادی مستانه ی دانایی باشد ناله های دردمندانه ی نادانی است . آنان که کتاب را به آخر رسانند کم شمارند و کم شمارتر همدلان و همراهان این کتاب .

فلسفه ای که در این کتاب بیان می شود و نظریه های سیاسی و اقتصادی ای که گفته می شود مجموعه ای است که بسیاری از پاره های آن را در گفته های دیگران می توان یافت . اما این مجموعه از سرهم کردن پاره های ناهمگون عقاید گوناگون پدید نیامده است بلکه طی سالیان متمادی و دم به دم عقل برپیدایش ، وحدت و هماهمگی بخش های این مجموعه ناظر بوده است .

فهرست کلی کتاب ” عقل پیامبر راستین ” را از نظر می گذرانیم : بخش اول : شناختِ شناخت بخش دوم : فلسفه سیاسی فهرست منابع و مأخذ  … من در این کتاب خود را پایبند هیچ مرام و مکتب و مذهبی نمی کنم . آن زمان که پای بر زمین دارم انسانی عقلی ، واقع گرا ، اخلاقی ، برتری طلب ، مغرور و خودخواهم .  آن گاه که در آسمان آرزوها پرواز می کنم ، آرمان گرا و آزاد از همه قیود اجتماعی ، به هر روزنه ای سر می کشم و به هر سو بال می گشایم .

در بخشی از فصل دوم می خوانیم :  ارکان پدید آورندۀ شناخت کدامند؟ برای آن که بدانیم ارکان شناخت چیستند باید شکل گیری شناخت را از اغاز تا مراحل تکامل شناخت در کهنسالی بررسی کنیم .

ارکان پدید آورنده شناخت به شکل زیر در این کتاب طبقه بندی شده است : – پدید آمدن من خودآگاه ( شالوده و آغاز شناخت است ) . – اولین تجربه های حسی – فرهنگ بشری – قوانین حاکم بر مغز .

دانلود کتاب PDF عقل پیامبر راستین

نام کتاب : عقل پیامبر راستین

نويسنده / مترجم : غلامعلی ملول

حجم کتاب : 1.5 مگابایت

تعداد صفحه :264

دانود با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش