loading...

مجله علمی کافه زیرو

دانلود پی دی اف کتاب انسان در پرتو خرد ، در این نوشتار در پی درک هویت آدمی هستیم ، می خواهیم هستی خود را فهم کنیم و شیوه مطالعه و بررسی ما شیوه تعقلی است

دوشنبه 09 اسفند 1400

کتاب انسان در پرتو خرد

دانلود پی دی اف کتاب انسان در پرتو خرد

به نظر می رسد قبل از این که بحث شود که عظمت انسان به چیست ؟ از این بحث شود که انسان شناسی چه ضرورتی دارد ؟

عظمت انسان به باطن اوست نه به ظاهرش ، عقل و اراده و وجدان و حافظه نامحدود و دیگر نیروها و استعدادهاست که او را موجودی شگرف می سازد .

آدمی ظاهری حقیر دارد اما باطنی عظیم . و همین باطن عظیم وی است که او را بر زمین و زمان مسلط می کند .

در این نوشتار در پی درک هویت آدمی هستیم ، می خواهیم هستی خود را فهم کنیم و شیوه مطالعه و بررسی ما شیوه تعقلی است و به وسیله تفکر و تأمل ، خویشتن خویش را مورد شناسایی قرار دهیم و خود را در آینه خرد بنگریم و بیابیم تا به فوائدی که در فصل اول خواهد آمد نائل شویم .

قلمروهای فعالیت آدمی در زندگی عبارت است از :
۱ – دین
۲ – عرفان
۳ – فلسفه
۴ – علم
۵ – صنعت و هنر تکنولوژی

ولی از همه با اهمیت تر شناخت خود آدمی از خویشتن است که اساس دین داری ، عرفان ، فلسفه و حتی علم ، صنعت و هنر انسان را تشکیل می دهد . مگر نه این است که گاهی همین ماشینیزم و تکنولوژی عامل از خود بیگانگی گشته است ؟!

از آن جهت که بزرگترین ابزار شناخت آدمی ، عقل او می باشد و او با عقل خود جهان و خود را و حتی عقل خود را مورد شناسایی قرار می دهد . در این رساله با عینک عقل به تماشا و شناخت بشر می پردازیم .

در این کتاب سعی نگارنده بر این بوده که سخنی را بی دلیل نپذیرد و از تعصب و جانب داری بدون پشتوانه استدلال خودداری نماید .

 

نويسنده / مترجم : محمد حکیمی

زبان کتاب : فارسی

حجم کتاب : 1.9 مگابایت

نوع فايل : PDF

تعداد صفحه : 262

 

دانلود با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش