loading...

مجله علمی کافه زیرو

اینترنت و سایت

جمعه 30 آبان 1399

موتور جستجو

چگونه می توانیم از قرار گرفتن سایتمان در لیست سیاه موتورهای جستجو جلوگیری کنیم؟

اگر متوجه شده اید که هرکاری میکنیدنمی توانید سایت خودتان را در موتورهای جستجو ثبت کنید، این مطلب را حتما بخوانید.

جمعه 14 شهریور 1399

http://bayanbox.ir/view/4479844233701330870/seo-smal.jpg

برای دسترسی به بسیاری از قابلیت های سایت های وردپرسی حتما نیاز به استخدام فریلنسر طراحی سایت وردپرس ندارید چرا که با استفاده از افزونه وردپرسی می توانید هر قابلیتی را که بخواهید به راحتی به سایتتان بیافزایید.

همانطور که می دانید استفاده از پلاگین یا افزونه وردپرسی سبب افزایش قابلیت های سایت می شود. اما هیمن ابتدای مطلب بگوییم که استفاده بی مورد و بیش ازاندازه باعث کندی سایت و ایجاد مشکلاتی خواهد شد پس بهتر است تا تنها از افزونه های مفید استفاده کنید.

در ادامه چند افزونه کاربردی وردپرس را معرفی میکنیم که به راحتی میتوانید از بخش پلاگین ها دانلود و فعال کنید.

شنبه 01 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3188637/Google%20Autocomplete2.png

Google Autocomplete چیست و چگونه کار می کند ! این سوالیست که احتمالا به دنبال پاسخ آن هستید و برای همین وارد این صفحه از سایت ما شده اید. Google Autocomplete همان سیستمی است که ادامه ی عبارات و جمله های شما را پیش بینی می کند. مسلما با این مورد روبرو شده اید که وقتی در حال نوشتن عبارت مورد نظرتان در بخش جستجوی گوگل هستید، گوگل به طور هوشمند خودش ادامه ی جمله شما را پیش بینی می کند! این دقیقا کاریست که سیستم Google Autocomplete انجام

شنبه 01 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3188626/seo3.png

7 دلیل شکست در سئو که در میان مدیران سایت ها بسیار رایج است را در این مطلب بررسی می کنیم تا با پرهیز از آن ها بتوانید کیفیت کار و نتیجه را بهبود ببخشید. شما برای بررسی کیفیت سئو و این که آیا عدم نتیجه گیری کارتان مربوط به بخش سئو هست یا نه باید چند مورد را بررسی کنید تا بتوانید انگشت اتهامتان را سمت تیم سئو بگیرید و آن ها را مقصر بدانید! در ادامه به این ۷ اشتباه بزرگ در سئو می پردازیم و آن ها را بررسی می کنیم.

این هفت مورد از اشتباهات سئو ، بسیار مهم و تاثیرگذار هستند که شما و یا تیم سئوی شما با انجام آن مانع از پیشرفت کار خواهید شد.

پنجشنبه 23 مرداد 1399

خدمات جدید گوگل

نحوه برخورد مناسب با میراث دیجیتال افراد پس از فوت آنها شرکت گوگل را بر آن داشت تا با ارائه خدمات جدیدی برای کاربران خود این امکان را فراهم آورده که سرنوشت ایمیل،عکس‌ها و مطالب بلاگ خود را «پس از مرگ» در دست بگیرند.

به گزارش مجله کافه زیرو به نقل از روزنامه گاردین، این سرویس جدید که «مدیریت حساب کاربری غیرفعال» نام گرفته، به کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند در صورتی که به مدت سه، شش، ۹ یا ۱۲ ماه وارد حساب‌شان نشوند، کُل اطلاعات‌شان پاک شود یا اینکه، به تشخیص خودشان، داده‌های اطلاعاتی به صورت کامل یا گزینشی (باز هم با نظر خود کاربر) برای شخصی به انتخاب وی ارسال شود.

این طرح گوگل در حالی مطرح شده که نگرانی‌ خانواده‌ها بابت بروز مشکلاتی که پس از مرگ ناگهانی عزیزان خود بروز می‌کند افزایش یافته است. اعضای خانواده کاربر درگذشته معمولا می‌کوشند به مطالب شخص متوفی بر روی سایت‌هایی مانند فیس بوک دسترسی پیدا کنند یا اینکه آنها را حذف و برای همیشه از دسترس خارج کنند. در همین زمینه یک لایحه پر سر و صدا در اتحادیه اروپا مطرح شده که «حق فراموش شدن» نام گرفته است و این نهاد در نظر دارد برای اطلاعات دیجیتال آن را به اجرا در آورد.

یکی از جاهایی که پیش از این خدماتی در زمینه نحوه برخورد با «مرگ دیجیتال» ارائه داده، سایت «Entrustet» است. سایت فوق به کاربران این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرند بعد از مرگ‌شان، اقوام و دوستان چه پیامی را درباره آنها ببینند و به کدام اطلاعات‌شان دسترسی داشته باشند.

در حالی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی همه گیر شده و به پنجره‌ای مهم به درون زندگی شخص و دوستانش تغییر ماهیت داده، به تازگی مواردی را شاهد بوده‌ایم که نشان می‌دهد تلاش اقوام شخص متوفی برای دسترسی به اطلاعات وی بر روی اینترنت پیچیدگی‌های خاصی پیدا کرده است: به تازگی خانواده یک سرباز که جان خود را از دست داده بود، در تلاش برای دسترسی به حساب وی بر روی سایت یاهو با جواب رد این سایت مواجه شدند. بعضی از خانواده‌های دیگر برای دسترسی به حساب کاربری فیس بوک درگذشتگان خود نیاز به دریافت حکم دادگاه پیدا کرده‌اند.

یک سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرده که این مجموعه هم اینک خدمات «حساب کاربری یادبود» را ارائه می‌دهد که در آن صفحه شخص فوت شده حفظ می‌شود اما برای تبلیغ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. سخنگوی فیس بوک همچنین می‌افزاید: «اعضای نزدیک خانواده شخص متوفی می‌توانند حساب کاربری وی را به طور کامل ببندند – اما ممکن است نیاز باشد که علاوه بر اثبات فوت شخص درگذشته، رابطه خانوادگی خود با این فرد را نیز ثابت کنند.»

در گوگل، چنین سرویسی تنها در صورتی قابل استفاده است که توسط شخص کاربر فعال شده باشد. در غیر این صورت، اعضای خانواده فرد درگذشته که درخواست دسترسی به ایمیل، ویدئوها یا دیگر حساب های زیرمجموعه گوگل را دارند، می توانند در برابر ارائه حکم دادگاه به این داده‌ها دسترسی پیدا کنند.

سامانه گوگل برای فعال سازی خدمت جدیدش در گام نخست پیامکی به یک تلفن همراه که در حساب کاربری ثبت شده، ارسال می‌کند و پیامی دیگر به یک ایمیل که توسط صاحب اصلی حساب کاربری معین شده باشد. اگر کاربر وارد حساب شود این خدمت فعال شده و اقدام دیگری لازم نخواهد بود.

از مجموع گزینه‌هایی که گوگل در برابر شما قرار می‌دهد، می‌توانید انتخاب کنید که (پس از سه، شش، ۹ یا ۱۲ ماه) داده‌های مربوط به شما حذف شوند یا اینکه قسمتی منتخب یا کُل آن، از سایت‌های زیر مجموعه گوگل به تماس‌های مورد اعتمادتان ارسال شود. اطلاعاتی از قبیل صفحاتی که در گوگل پلاس افزوده‌اید، فهرست تماس‌، فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو، حساب جی میل، آلبوم‌های عکس در پیکاسا، اطلاعات در گوگل وویس و داده‌های مربوط به شما در سایت یوتیوب.

آندریاس توورک از گوگل می‌گوید: «امیدواریم ارائه این قابلیت جدید به شما کمک کند که میراث دیجیتال خود را به هر ترتیبی که حافظ حریم شخصی و امنیت‌تان است، کنترل کنید و بدین ترتیب زمانی که دیگر اینجا نیستید زندگی را برای عزیزان‌تان آسان تر کنید.»

هنوز مشخص نیست که «حق فراموش شدن» آن طور که در اتحادیه اروپا مطرح شده، عطف به گذشته خواهد شد یا خیر. آنچه معلوم است در حال حاضر طرح پیشنهادی یاد شده تنها «حذف اطلاعات مربوط به زندگان» را در بر می‌گیرد.

پنجشنبه 23 مرداد 1399

https://rozup.ir/view/3184715/772609_147.png

شبکه‌های اجتماعی مجازی دنیای ما را دستخوش تغییر کرده‌اند. بسیاری از مردم سراسر دنیا روز خود را با سرکشی به حساب کاربری خود در این سایت ها آغاز می‌کنند و کار به جایی رسیده که بعضی از کاربران از «اعتیاد» خود به آنها صحبت می‌کنند.

اما سایت‌هایی مثل فیس‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس و اینستاگرام همانقدر که جذاب هستند، ترسناک هم می‌توانند باشند، چرا که خلافکاران سایبری با استفاده از همین شبکه‌های دوست داشتنی می‌توانند قربانیان خود را از میان میلیون‌ها کاربر انتخاب کنند.

خوشبختانه با صرف تنها پنج دقیقه و ایجاد تغییراتی جزئی در تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود می‌توانید احتمال موفقیت دستبردهای اطلاعاتی را به میزان زیادی کاهش دهید و از ساعت‌ها شرمساری اجتماعی و تلاش پیگیر برای بازیافت هویت به سرقت رفته‌تان جلوگیری کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید روش‌های ارتقای امنیت در «گوگل پلاس» است که در مجله «پی سی وُرلد» منتشر شده است. نوشتار حاضر دومین بخش از مجموعه‌ای چهار قسمتی است که به ترتیب به روش‌های بهبود امنیت در فیس‌بوک،گوگل پلاس، توئیتر، و اینستاگرام خواهد پرداخت.

پنجشنبه 23 مرداد 1399

براساس نتایج یک تحقیقات جدید، استفاده از گوگل برای یافتن اطلاعات به بخش ثابتی از زندگی بسیاری از افراد بدل شده است و به کارگیری این وب سایت جستجوگر به مرور مغز ما را تغییر می دهد.
به عبارت دیگر گوگل و وب سایت های دیگری نظیر آن، روشی که مغز ما اطلاعات را به حافظه می سپارد تغییر داده است.
این تحقیقات توسط گروهی به سرپرستی « بتسی اسپارو» متخصص روانشناسی در دانشگاه «کلمبیا» آمریکا انجام شده است. نتیجه این تحقیقات به طور خلاصه این است که تحت تاثیر استفاده مکرر از ابزارهایی نظیر گوگل، مغزما آن بخش از اطلاعاتی را که می دانیم در وب سایت ها قابل دسترسی است دیگر به خاطر نمی سپارد.
نتایج این تحقیقات که روز جمعه در مجله « ساینس» (علوم) منتشر شد، برخلاف برخی دیگر از بررسی های قبلی مدعی نیست که استفاده از وب سایت هایی نظیر گوگل، ذهن ما را کند و یا ما را کودن می کند. مسئولان این تحقیقات معتقدند هنوز هم افراد قادرند اطلاعات فراوانی را به حافظه خود بسپارند به خصوص آن نوع اطلاعاتی که در وب سایت ها قابل دسترسی نیستند.
«بتسی اسپارو» می گوید:« ما به یک موجود بی فکر و یا تهی مغز بدل نشده ایم که قادر نیست از حافظه خود استفاده کند. نکته در این است که مغز ما به مرور عادت کرده و دریافته است که برای پیدا کردن اطلاعات به کجا مراجعه کند و این خارق العاده است.»
در این تحقیقات تاکید می شود که استفاده از وب سایت های جستجوگر نشان می دهد که مغز انسان خود را با شرایط و ابزارهای جدید انطباق داده و به جای تلاش برای سپردن همه اطلاعات به حافظه، راهها و ابزارهای جدید برای یافتن اطلاعات را فرا می گیرد.
«بتسی اسپارو» و همکاران وی چهار آزمایش متفاوت را برای سنجش این موضوع انجام دادند.
در اولین آزمایش مربوط به سنجش حافظه، از شرکت کنندگان در آزمایش خواسته شد که مطالبی را در یک کامپیوتر تایپ کنند. نیمی از این افراد فکر می کردند که این اطلاعات در کامپیوتر محفوظ خواهد ماند و نیمی دیگری فکر می کردند مطالبی که تایپ می کنند بعدا پاک خواهد شد.
قاعدتا نیمه ای که فکر می کرد این مطالب پاک خواهند شد سعی کردند که این مطالب را به خاطر بسپارند. در صورتی که آن عده که فکر می کردند بعدا خواهند توانست به این مطالب ذخیره شده مراجعه کنند برای به خاطر سپردن آن هیچ تلاشی نکردند.
هدف آزمایش دوم این بود که مشخص کند آیا دسترسی به کامیپوتر و اینترنت روی مطالبی که ما به خاطر می سپاریم تاثیر می گذارد یا نه؟
به عنوان مثال اگر از ما سئوال شود چند کشور را می شناسید که پرچم آنها فقط یک رنگ دارد، اولین چیزی که به ذهن افراد می آید آیا رنگ پرچم هاست و یا اینکه چگونه و کجا روی کامپیوتر می توانند این اطلاعات را پیدا کنند؟
در بخش دیگری از این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد که نه تنها متن تایپ شده در کامپیوتر بلکه پرونده ای که این متن در آن ذخیره شده بود را به خاطر بیاورند. پاسخ به این سئوال موجب تعجب پژوهشگران شد چون شرکت کنندگان محل ذخیره کردن این پرونده را بهتر از خود متن به یاد داشتند.
«بتسی اسپارو» متخصص روانشناسی در دانشگاه کلمبیا و مسئول این تحقیقات می گوید:« مغز ما درست مثل حالتی که برای اطلاعات به حافظه دوستان، همسر و یا همکار اتکا می کند، یاد گرفته که به اطلاعات ذخیره شده دراینترنت نیز اتکا کند. اکنون روش اصلی فراگیری اطلاعات و دانش برای ما نه به خاطر سپردن اطلاعات بلکه دانستن این نکته است که کجا می توان آن را پیدا کرد.»
خانم اسپارو می گوید دامنه و جزییات تاثیر اینترنت روی حافظه انسان هنوز بسیار ناشناخته است ولی در پایان این تحقیقات وی به این نتیجه رسیده که اکنون اینترنت برای بسیاری از افراد مثل یک حافظه خارجی یا یدکی عمل می کند. حافظه انسان خود را با ابزارهای جدید ارتباطات انطباق می دهد.