loading...

مجله علمی کافه زیرو

زندگی بهتر

دوشنبه 29 دی 1399

داشتن آرامش درون برای هرکسی میتواند یک امتیاز مثبت و تاثیرگذار باشد شاید با خود فکر کنید که آرامش درون که به این راحتی بدست نمیاد !؟ اما باید بدانید با رعایت نکات زیر میتوانید به راحتی به آرامش درون دست پیدا کنید و کمک به خود کنید.

هر فردی ممکن است در زندگی خسته و افسرده باشد و نیاز به ریکاوری ذهن و جسم شود آیا می دانید که چگونه کمک به خود میسر است و چگونه می توانید به آرامش درونی فکری برسید؟ ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم برای شما عزیزان رازهای رسیدن به آرامش درون و کمک به خود را به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز های رسیدن به آرامش درون

دوشنبه 29 دی 1399

خیلی از افراد سیگاری تمایل دارند که سیگار را ترک کنند اما نمی دانند که چگونه این امر میسر است ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم برای شما عزیزان راهکارهایی جهت ترک سیگار با لیمو  را به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب از کافه زیرو همراه ما باشید.

ترک سیگار با لیمو

دوشنبه 29 دی 1399

همه ما می دانیم کم و بیش که استرس می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی افراد بگذارد و سلامت جسم را تحت تاثیر بگذارد در ادامه مطلب از مجله اینترنتی کافه زیرو قصد داریم شما را با این که آیا استرس موجب کم کاری معده در جوانان می شود یا خیر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

استرس کم کاری معده جوانان

دوشنبه 29 دی 1399

محبت کردن و محبت دیدن هر دو به یک اندازه انرژی بسیار خوب و مضاعفی را به افراد می دهد ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم به بررسی آثار روانی محبت کردن به دیگران بپردازیم و این که محبت کردن به دیگران باعث می شود که افراد چه حسی را دریافت کنند که باعث کاهش تنش روحی می شود.

محبت کردن به دیگران

دوشنبه 29 دی 1399

برای داشتن زندگی شاد حتما لازم نیست هزینه های گزافی را انجام دهید بلکه می توانید با راهکارهای ساده همواره خود را خوشحال نگه دارید در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم راز شاد بودن همیشگی را برایتان به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نکات شاد بودن همیشگی

بیشتر لبخند بزنید، بیشتر ورزش کنید، و بیشتر در کارهای خیرخواهانه داوطلب شوید. اما اگر می خواهید ذاتا و از درون شاد باشید، باید بدانید که چه کارهایی نباید انجام دهید. رفتارهای زیر را در سال جدید در زندگی تان متوقف کنید تا بیشتر شاد و پرنشاط شوید.

پنجشنبه 10 مهر 1399

خواندن کتاب

اگر شما جزء افرادی هستید که عادت به خواندن منظم کتاب ندارید ، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید تا بدانید کتابخوانی دارای چه فواید قابل توجهی است.در این مقاله مزیت های بیشماری که خواندن کتاب برای شما فراهم می کند آورده شده است تا شاید شما با خواندن این موارد ، خواندن کتاب را شروع کنید.

پنجشنبه 27 شهریور 1399

بارداری و حاملگی

بارداری و حاملگی

حاملگی وقتی رخ می دهد که یک اسپرم،  تخمک را پس از اینکه در دوره ی تخمک گذاری از تخمدان رها شد، بارور کند. تخمک بارور شده در طول لوله ی رحم سفر می کند، جایی که لقاح صورت می گیرد. لقاح موفق منجر به حاملگی می شود.

به طور معمول یک دوره ی بارداری کامل ۴۰ هفته طول می کشد. فاکتورهای زیادی هستند که می توانند بر حاملگی اثرگذار باشند.

زنانی که از تشخیص زود هنگام حاملگی و مراقبت پیش از بارداری برخوردار هستند، با احتمال بیشتری یک بارداری سالم را تجربه می کنند و بچه ی سالمی به دنیا می آورند.

اگر می خواهید از حاملگی جلوگیری کنید راه هایی موثر برای کنترل بارداری وجود دارد که می توانید به ذهن بسپارید.

پنجشنبه 27 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3204594/woman-recovering-after-surgery.jpg

کیست تخمدان تجمع مایع در داخل تخمدان است که توسط دیواره نازکی احاطه می شود. کیست های تخمدانی ممکن است اندازه و شکل مختلفی داشته باشند.

در موارد نادر ممکن است کیست تخمدان بسیار بزرگ شود. همانطور که می دانید کیست ساختار بسته کیسه مانندی است که در برگیرنده مایع، گاز یا مواد نیمه جامد است. اکثریت قریب به اتفاق کیست های تخمدان کوچک و بی خطر هستند و اغلب در طول دوران تولید مثلی زنان رخ می دهند.

با اینحال چنین کیست هایی ممکن است در هر سنی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهند. معمولا، نشانه یا علامتی وجود ندارد اما در برخی از موارد می تواند باعث ایجاد درد یا خونریزی شود. اگر کیست بیشتر از ۵ سانتی متر قطر داشته باشد، ممکن است برای برداشتن به جراحی نیاز داشته باشد.

جمعه 21 شهریور 1399

نوروسایکولوژی

عصب روان شناسی یا نوروسایکولوژی چیست؟


نوروسایکولوژی متخصص اعصاب و روان است که به تشخیص و پیشگیری و درمان اختلال های رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.

نورو به مفهوم عصب و سایکولوژی به مفهوم روانشناسی است؛ بدین ترتیب ترکیب نوروسایکولوژی را میتوان به صورت عصب روانشناسی ترجمه کرد. در بعضی متون به آن روانشناسی عصب نگر هم گفته شده است.


از ترکیب دو واژه نورو و سایکولوژی میتوان حدس زد که رشته نوروسایکولوژی تمرکز عمده اش بر مغز و رفتار است. بدین سبب نوروسایکولوژی را میتوان بعنوان مطالعه رابطه مغز و رفتار تعریف کرد.
 
درواقع هدف نوروسایکولوژی فهم رابطه و تأثیر مغز بر روی رفتار است. هرچند انسان همیشه به رابطه مغز و رفتار علاقه داشته است ولی علم نوروسایکولوژی علم نسبتاً جدید و جوانی است. رویکردهای قدیمی در نوروسایکولوژی بررسی ارتباط بین اسیب موضعی یک منطقه ی مغز و نقایص روان شناختی بود ولی امروزه، نوروسایکولوژی در حال تغيير چارچوب های شیوه شناختی و نظری است به منظور فهمیدن شیوه کار مغز و روان است.

سه شنبه 18 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3199695/depressed.jpg

افکار منفی را از خود دور کنید هرگز اجازه ندهید افسردگی بر شما چیره شود خانم ها بیشتر از آقایان در معرض افسردگی قرار دارند افسردگی مزمن احتمال بروز مشکلات قلبی در شما را افزایش میدهد شکست و ناکامیها، تجارب ناخوشایند، ضربه های روحی شدید در کودکی و یا بزرگسالی همه زمینه ساز افسردگی هستند .

سه شنبه 18 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3199690/stress-reduse.jpg

با یک سی دی کار کنید:

گوش کردن به مطالب صوتی روشی عالی برای یادگیری و تمرین بسیاری از راه های آرامش یافتن و کاهش استرس است که در این کتاب ارائه شده اند. اگر می توانید از شخصی بخواهید مطالبی که می خواهید ضبط کنید با صدای او باشد. برای بیشتر ما گوش دادن به صدای خودمان ناراحت کننده است.

یک دوست مدیریت استرس بیابید:

انجام کاری به تنهایی ممن است مشکل باشد. کم کردن وزن، رفتن به باشگاه و ترک سیگار، همگی در صورتی که با یک دوست انجام گیرند ساده تر هستند. ببینید شاید بتوانید دوستی را علاقه مند کنید تا به شما بپیوندد. دوست مدیریت استرس شما می توند سی دی آرامش شما را برای شما بخواند و شما را تشویق کند تا تمرین کنید و مهارت های جدیدتان را به صورت روزانه به کار گیرید.

توقع نتایج یک شبه نداشته باشید:

بگذارید با مسئله مواجه شوید سال ها طول کشید تا سبک ها و الگوهای ایجاد استرس در شما شکل گرفت. خوشبختانه تغییر این الگوها بسیار کمتر از آن وقت می گیرد اما به هر حال مقداری وقت می گیرد. باید رفتارها و تفکرتان را تغییر دهید و سبک زندگی و کارتان را متعادل کنید. شما گام به گام به آنجا می رسید. خود را به عنوان بخشی از برنامه ای ببینید که با آن مواجه هستید و تمرینات روزانه تان را به عنوان فرصت هایی برای رشد و تغییر ببینید.

سه شنبه 18 شهریور 1399

به فعالیت فکر کنید نه ورزش

کلمه  ورزش برای بیشتر مردم چندان مورد علاقه نیست. این کلمه کار زیاد با لذت کمی را القا می کند مانند بیرون بردن زباله ها یا مرتب کردن تختخواب، ورزش چیزی است که به سرعت آن را تحمل و کامل می کنید. کلمه ی ورزش مرتبط با عرق ریختن و حمامی طولانی است حداقل قسمت آخر جالب است.شاید فکر کنید که ورزش چیزی است خارج از فعالیت های روزمره ی شما. اما یک روش بهتر، فکر کردن در مورد هدف تناسب اندام و جایگزین کردن کله ی فعالیت به جای ورزش است.

کلمه  تبادل، بیش از حد معناشناسی است. هر گونه افزایش میزان فعالیت جسمی (هوازی یا غیرهوازی)، هر گونه سفت شدگی یا کشش عضلات به طور مثبت با حالت سلامت فیزیکی تان در ارتباط است و چه کسی گفته که ورزش باید در سالن ورزشی باشد یا در یک زمین ورزشی با وسایل ورزشی؟ بسیاری از مردم این باور غلط را دارند که برای ورزش بایستی درگیر ورزش های سنگین شد به باشگاه رفت یا امکانات خاصی را یافت. این طور نیست.

همه ی ما می دانیم که پس از یک روز سخت کاری یا مراقبت از کودکان فرصت پوشیدن لباس ورزشی و وزنه زدن یا شش کیلومتر دویدن کم است. خوشبختانه مجبور نیستید چنین کاری کنید راهکار آن است که روش های طبیعی موجود برای انجام فعالیت ها را که در دسترس هستند و به راحتی با سبک زندگی و کار شما هماهنگ می شوند بیابید.

ورزشی که به طور هوشمندانه ای در فعالیت های فیزیکی روزمره تان استفاده شده در نزدیکی شماست. قسمت مشکل تشخیص آن در صورت برخورد است.

هیچ گاه یکباره مشغول یک برنامه یا ورزش نشوید. شاید فکر شما آماده ی آن تغییر باشد اما بدنتان نیاز به زمان بیشتری برای عادت به آن ایده داشته باشد. این راهکار در صورتی که در گذشته زندگی بی تحرکی داشته اید بیشتر اهمیت می یابد. ابتدا با پزشک تان مسئله را چک و سپس آرام شروع کنید و به مرور به زمان و انرژی ای که صرف می کنید، بیفزایید.

سه شنبه 18 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3199666/mooshampo.jpg

شامپوی تخم مرغ و عسل اگر شما موهای فوق العاده خشک، دارید می توانید از این شامپو شگفت انگیز استفاده کنید و نتایج آن را مشاهده کنید. تخم مرغ برای این نوع موها بسیار ایده آل میباشد مو قوی تر و ضخیم تر، می شود زرده تخم مرغ یکی از بهترین مواد مغذی است و برای صافی و درخشش مو، عسل با زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و نتایج باور نکردنی آن را ببینید اگر پوست سرتان خشک و خارش دار است یا موهای فر دارید قطعا این شامپو برای شما ساخته شده است.

شامپوی شیر نارگیل، ژل آلوئه ورا مواد تشکیل دهنده این مخلوط بسیار شگفت انگیز است اگر موهای شما نازک، کسل کننده هستند و رشد آهسته دارند، شیر نارگیل برای رشد مو استفاده می شود؛ ژل آلوئه ورا موها را ضخیم میکند! سعی کنید از این ترکیب شامپو عالی را استفاده کنید.

شامپو آب لیمو و آب خیار برای درمان شوره سر، پوست سر خشک، مجعد و مو دچار سوء تغذیه، این شامپو نتیجه عالی میدهد آب لیمو قادر است مشکلات مو را درمان کند.

خیار یک عنصر آرامش بخش است که می تواند موها را با سرعت رعد و برق بلند کند .

مخلوط این دو مواد یک شامپوی طبیعی بسیار عالیست ۶٫ شامپو سرکه سیب و روغن های ضروری سرکه سیب طبیعی برای آکنه پوست سر، شوره سر، پوست سر چرب و مو دچار سوء تغذیه مفید است.

شما می توانید این مخلوط سرد را استفاده کنید و موهای خود را تمیز کنید ترکیب سرکه سیب با روغن ضروری مانند روغن بادام شیرین غذای مو است شامپو عصاره روغن بادام، لیمو و رز ماری در اینجا ترکیبی شگفت انگیز برای آماده سازی شامپو از روغن های کلاسیک ضروری است که موهای تان را تقویت میکند.

ترکیب برخی از روغن بادام،اسانس لیمو و عصاره رزماری و آماده سازی یک شامپو بسیار ایده آل سعی کنید با این شامپو موهای خود را ضخیم و براق کنید ۸٫ شامپوی شیر نارگیل، ماست، عسل شیر نارگیل باعث رشد مو می شود ! ماست و عسل مو را صاف و درخشان میکند و با شوره سر مقابله میکند و باعث میشود موهای قوی و کلفتی داشته باشید

پنجشنبه 13 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3195602/girl-mokhing.jpg

در این مقاله، سعی کرده ام تا به این سوال پر کاربردپاسخ گویم که” چگونه دختری را عاشق خود کنیم؟ مخ بزنیم
هر فردی که تا به امروز در رابطه ی عاطفی با کسی بوده،
و شکست عشقی براش پیش اومده می دونه که هیچ فرمول جادویی،
برای اینکه کسی رو عاشقت کنی وجود نداره.
اما شما می تونید شانس خودتون رو با این کارها زیاد کنید.

چهارشنبه 12 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3194913/gheymenesar.jpg

خورش قیمه نثار یکی از غذاهای سنتی و مجلسی قزوین است که با گوشت گوسفند یا بره تهیه می‌‌شود. البته برخی هم این خورش را با گوشت مرغ می‌پزند. این خورش با وجود تشابه اسمی، تفاوت‌هایی با خورش قیمه دارد؛ مثلا به جای لپه در آن زرشک، خلال بادام، خلال پسته و خلال پوست پرتقال می‌ریزند. طعم قیمه نثار به دلیل وجود زعفران زیاد و ادویه مخصوص که شامل پودر هل و دارچین می‌شود، بسیار لذیذ و مطلوب است. طرز پخت قیمه نثار قزوینی ظرافت‌های خاصی دارد اما با نکته‌هایی که در این مقاله به شما یاد می‌دهیم، شما هم می‌توانید فوت کوزه‌گری را یاد بگیرید و این خورش خوشمزه را مثل یک سرآشپز اصیل ایرانی بپزید.

چهارشنبه 12 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3194912/khoresh-bademjan.jpg

بادمجان از قدیم یکی از محبوب‌ترین مواد اولیه در آشپزی ایرانی بوده و نقش پررنگی در خورش‌ها و خوراک‌های ایرانی دارد. یکی از معروف‌ترین غذاهای ایرانی که با بادمجان خوشمزه‌تر و کامل‌تر می‌شود، خورش قیمه است. خورش قیمه اگر محبوب‌ترین خورش ایرانی نباشد، به راحتی می‌توان آن را دومین خورش محبوب در ایران تصور کرد. حال اگر خورش قیمه با بادمجان همراه شود تبدیل به یک غذای شگفت‌انگیز و بی‌نهایت خوشمزه می‌شود. طرز تهیه خورش قیمه بادمجان تفاوت زیادی با قیمه سیب‌زمینی ندارد و با کمی حوصله آماده می‌شود.

چهارشنبه 12 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3194910/dolme-felfel.jpg

دلمه یک غذای خاورمیانه‌ای قدیمی است که در ایران، ترکیه، لبنان و دیگر کشورهای منطقه تهیه می‌شود. همانطور که می‌دانید دلمه در واقع سبزی شکم‌پری است که روی شعله‌ی اجاق گاز یا داخل فر پخته می‌شود. برای تهیه کردن دلمه از سبزیجات مختلفی مثل برگ مو، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی و کلم سفید استفاده می‌شود؛ داخل این سبزی‌ها را با گوشت چرخ کرده، حبوبات و سبزیجات معطر پر می‌کنند. البته با حذف کردن گوشت چرخ‌ کرده، این غذا می‌تواند برای گیاهخواران هم گزینه‌ی بسیار خوبی باشد؛ چرا که حبوبات منبع خوبی برای دریافت پروتئین محسوب می‌شوند. دستور پخت دلمه با فلفل دلمه‌ای با دلمه‌های دیگر تفاوت زیادی ندارد؛ فقط باید به مدت زمان پخت دقت کنید تا فلفل دلمه‌ای‌ها در اثر پخت زیاد له نشوند و ظاهر خود را حفظ کنند.

چهارشنبه 12 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3194899/nardoon-stew.jpg

این غذا در واقع نوعی خورش است که همراه با پلو سرو می‌شود و در اصل متعلق به مناطق شمال ایران است، اما توانسته به نواحی دیگر ایران هم راه پیدا کند و جای خود را در دل همه باز کند. طبیعتا در دستور پخت مرغ ناردونی رب انار و دانه‌ی انار بسیار مهم است. در این غذا می‌توان هم از انار تازه و هم از انار خشک استفاده کرد. در شمال ایران خصوصا مازندران، با استفاده از انار خشک در تمام فصول سال مرغ ناردونی می‌پزند.

دوشنبه 10 شهریور 1399

خیلی از آقایان با فرارسیدن فصل تابستان برای اینکه کمتر احساس گرما کنند، طوری لباس می‌پوشند که اصلا به قاعده نیست. به عبارت دیگر، تابستان فصل بدتیپی عده‌ی زیادی از آقایانی است که حاضرند تیپ‌شان را فدای خنکی و راحتی کنند، در حالی که می‌توانند فقط با رعایت چند نکته‌ی ساده علاوه بر اینکه خیس عرق نشوند، یک تیپ تابستانی شیک به هم بزنند.

راهنمای پوشیدن لباس در فصل گرما برای آقایان

در ادامه با ما همراه باشید تا این چند نکته را با شما در میان بگذاریم.