loading...

مجله علمی کافه زیرو

دانلود کتاب پی دی اف « به سوی بی نهایت » اثری فلسفی درباره انسان شناسی است . نويسندگی و ترجمه توسط وحید فخرایی به زبان فارسی انجام گرفته است. در منتخبی از این کتاب آمده :… دنیا ز

شنبه 11 اردیبهشت 1400

کتاب به سوی بی نهایت

دانلود کتاب پی دی اف « به سوی بی نهایت » اثری فلسفی درباره انسان شناسی است . نويسندگی و ترجمه توسط وحید فخرایی به زبان فارسی انجام گرفته است.


در منتخبی از این کتاب آمده :
… دنیا زیبا آفریده شده ، سعی کنیم هدف های زیبایی داشته باشیم . چرا که به هیچ هدفی نمی رسیم و فقط نزدیکی به هدف است که انسان را انسان می سازد . اگر فکر می کنید به اهداف خود می رسید فرض کنید برای
رسیدن به هدف خود ، هر روز نصف راه را می پیماییم .

بنابراین نزدیک می شویم اما هیچ گاه به هدف نمی رسیم . جالب است بدانید دنیا از هیچ آفریده شده است . و برای انسان همواره هیچ هیچ است . چرا که انسان تمایل به بی نهایت دارد . اگر انسان به بی نهایت برسد در واقع بی نهایت و دنیایی وجود نخواهد داشت .

بنابراین انسان وجود دارد تا زمانی که بی نهایت ، بی نهایت است . انسان جاودان است چرا که بی نهایت ، همیشه بی نهایت است . بنابراین زندگی انسان به این دنیا ختم نمی شود . و انسان همواره در جست و جوی خود بی نهایت خویش است . بی نهایت و هیچ همدیگر را اثبات می کنند .

وجود هیچ ، دلیلی بر وجود بی نهایت است و وجود بی نهایت ، دلیلی بر وجود هیچ است . انسان بی نهایتی است که از هیچ به وجود آمده است .

خودخواهی کاذب ( هوای نفس )

اعمالی که انسان برای انجام آن اعمال هیچ منطقی که وجدانش را قانع کند ندارد را پیروی از هوای نفس گویند . مثلا غذا خوردن لذت دارد چرا که سبب رشد بدن و تولید انرژی برای بدن می گردد .

بدیهی است که غذا خوردن نوعی از خودخواهی عمیق می باشد . و دارای منطقی می باشد که درست است . حال فرض کنیم به دلیل این که غذاهای خوشمزه و لذیذی وجود دارد شخصی پرخوری می کند ..

نويسنده / مترجم : وحید فخرایی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 350 کیلوبایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 27

دانلود با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش