loading...

مجله علمی کافه زیرو

دانلود کتاب پی دی اف دنیایی که من می بینم - شامل همه مطالب عنوان ها و خطابه ها و سخنرانی های آلبرت اینشتین نیست بلکه منتخبی از آنهاست.

یکشنبه 08 اسفند 1400

کتاب دنیایی که من می بینم

دانلود کتاب پی دی اف دنیایی که من می بینم - شامل همه مطالب عنوان ها و خطابه ها و سخنرانی های آلبرت اینشتین نیست بلکه منتخبی از آنهاست . بخاطر یک نتیجه مخصوص و معین یعنی نشان دادن قیافه واقعی این مرد . امروز اینشتین علیرغم تمایل خود به گرداب هوس های سیاسی و در جریان تاریخ معاصر کشیده شده . در نتیجه این مرد با مسائلی روبرو میشود که همه مردان بزرگ تاریخ با آن ها مواجهه می گردند . ولی متأسفانه شخصیت و عقاید او به شکل مسخ شده ای به جهانیان نمود شده است .  علت اصلی انتشار این کتاب آنست که قبل از این که آن مطالب در ذهن مردم جای بگیرد ، این مرد را آن طور که هست بشناساند.  در بُرشی از کتاب ” دنیایی که من می بینم ” آمده : این خدا بخشنده و مهربان است . حفظ می کند . کائنات را بر سر پای می دارد . پاداش و جزا به مخلوقات خود می دهد . خدائیست که نسبت به وسعت دید معتقدینش دوست می دارد . زندگی و قبیله و نژاد را حفظ می کند .  تسلی دهنده در آرزوهای سرخورده و خواهش های اقناع نشده است . خدائیست که ارواح مردگان را از فساد و تباهی در امان می گیرد . این زمینه ” عقیده ” اجتماعی یا اخلاقی ” خدا ” است .  کتاب مذهبی یهودیان ، تکامل از مذهب ، ترس به مذهب اخلاقی را به عالی ترین صورت تصویر می کند . آن تصویر در انجیل عهد جدید ادامه می یابد . ولی مذاهب ملل متمدن شرق اصل معنوی و متکی به اصول اخلاقی است . تکامل از مذهب ترس به مذهب اخلاق قدم بزرگی در زندگی ملل است .  حال گو که مذهب برترس تکیه داشته همه تسلیحی علیه آن چیزهایی است که ما باید خود را حفظ کنیم . یعنی مذهب اخلاق و سپر نجات از فساد است . حقیقتا همه این ها حد متوسط نشانه ای هستند که اصول اخلاقی بر زندگی اجتماعی تسلط دارد . 

حقیقات علمی بر این پایه استوار است که همه اتفاقاتی که می‌افتد معین شده توسط قوانین طبیعت هستند و این در مورد اعمال مردم نیز صادق است برای همین یک محقق علمی به سختی می‌تواند تمایل به این عقیده داشته باشد که اتفاقات را می‌توان با دعا خواندن تحت تاثیر قرار داد مثلا با ارزو کردن یا تمنا کردن از یک موجود ماورای طبیعت بتوان به تغییری دست یافت .
• من نمی‌توانم فرضیهٔ بی اخلاقی فرد را بپذیرم من اخلاق را منحصرا یک امر انسانی و متعلق به انسان می‌دانم که هیچ نوع قدرت مافوق انسانی در پشت ان وجود ندارد
• من نمی‌توانم خدایی را تصور کنم که مخلوقات خود را کیفر یا پاداش می‌دهد و اهدافش طبق مقاصد ما انسانها شکل گرفته‌است. خدایی که انعکاسی از ضعف و ناتوانی ما انسان هاست. من همچنین نمی‌توانم باور کنم که انسان می‌تواند پس از مرگ ورای جسم مادی اش زنده بماند هر چند که روح‌های ناتوان بدلیل جهل و نادانی این عقاید را با خود حمل می‌کنند
• من نمی‌کوشم خدایی شخص وار را تصور کنم شگفتی از ساختار جهان تا انجا که به ما توان کافی برای درک جهان بدهد کفایت می‌کند.

نام کتاب : دنیایی که  من می بینم

نويسنده / مترجم : آلبرت اینشتین/فریدون سالکی

زبان کتاب : فارسی

حجم کتاب : 8 مگابایت

نوع فايل : pdf

تعداد صفحه : 187

دانلود با لینک مستقیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش