loading...

مجله علمی کافه زیرو

روانشناسی

دوشنبه 29 دی 1399

داشتن آرامش درون برای هرکسی میتواند یک امتیاز مثبت و تاثیرگذار باشد شاید با خود فکر کنید که آرامش درون که به این راحتی بدست نمیاد !؟ اما باید بدانید با رعایت نکات زیر میتوانید به راحتی به آرامش درون دست پیدا کنید و کمک به خود کنید.

هر فردی ممکن است در زندگی خسته و افسرده باشد و نیاز به ریکاوری ذهن و جسم شود آیا می دانید که چگونه کمک به خود میسر است و چگونه می توانید به آرامش درونی فکری برسید؟ ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم برای شما عزیزان رازهای رسیدن به آرامش درون و کمک به خود را به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

راز های رسیدن به آرامش درون

دوشنبه 29 دی 1399

خیلی از افراد سیگاری تمایل دارند که سیگار را ترک کنند اما نمی دانند که چگونه این امر میسر است ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم برای شما عزیزان راهکارهایی جهت ترک سیگار با لیمو  را به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب از کافه زیرو همراه ما باشید.

ترک سیگار با لیمو

دوشنبه 29 دی 1399

همه ما می دانیم کم و بیش که استرس می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی افراد بگذارد و سلامت جسم را تحت تاثیر بگذارد در ادامه مطلب از مجله اینترنتی کافه زیرو قصد داریم شما را با این که آیا استرس موجب کم کاری معده در جوانان می شود یا خیر آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

استرس کم کاری معده جوانان

دوشنبه 29 دی 1399

محبت کردن و محبت دیدن هر دو به یک اندازه انرژی بسیار خوب و مضاعفی را به افراد می دهد ما در این مطلب از کافه زیرو قصد داریم به بررسی آثار روانی محبت کردن به دیگران بپردازیم و این که محبت کردن به دیگران باعث می شود که افراد چه حسی را دریافت کنند که باعث کاهش تنش روحی می شود.

محبت کردن به دیگران

دوشنبه 29 دی 1399

برای داشتن زندگی شاد حتما لازم نیست هزینه های گزافی را انجام دهید بلکه می توانید با راهکارهای ساده همواره خود را خوشحال نگه دارید در ادامه مطلب از پرشین وی قصد داریم راز شاد بودن همیشگی را برایتان به اشتراک بگذاریم در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نکات شاد بودن همیشگی

بیشتر لبخند بزنید، بیشتر ورزش کنید، و بیشتر در کارهای خیرخواهانه داوطلب شوید. اما اگر می خواهید ذاتا و از درون شاد باشید، باید بدانید که چه کارهایی نباید انجام دهید. رفتارهای زیر را در سال جدید در زندگی تان متوقف کنید تا بیشتر شاد و پرنشاط شوید.

پنجشنبه 10 مهر 1399

خواندن کتاب

اگر شما جزء افرادی هستید که عادت به خواندن منظم کتاب ندارید ، حتما این مقاله را تا پایان بخوانید تا بدانید کتابخوانی دارای چه فواید قابل توجهی است.در این مقاله مزیت های بیشماری که خواندن کتاب برای شما فراهم می کند آورده شده است تا شاید شما با خواندن این موارد ، خواندن کتاب را شروع کنید.

جمعه 21 شهریور 1399

نوروسایکولوژی

عصب روان شناسی یا نوروسایکولوژی چیست؟


نوروسایکولوژی متخصص اعصاب و روان است که به تشخیص و پیشگیری و درمان اختلال های رفتاری، عاطفی و ذهنی می پردازند.

نورو به مفهوم عصب و سایکولوژی به مفهوم روانشناسی است؛ بدین ترتیب ترکیب نوروسایکولوژی را میتوان به صورت عصب روانشناسی ترجمه کرد. در بعضی متون به آن روانشناسی عصب نگر هم گفته شده است.


از ترکیب دو واژه نورو و سایکولوژی میتوان حدس زد که رشته نوروسایکولوژی تمرکز عمده اش بر مغز و رفتار است. بدین سبب نوروسایکولوژی را میتوان بعنوان مطالعه رابطه مغز و رفتار تعریف کرد.
 
درواقع هدف نوروسایکولوژی فهم رابطه و تأثیر مغز بر روی رفتار است. هرچند انسان همیشه به رابطه مغز و رفتار علاقه داشته است ولی علم نوروسایکولوژی علم نسبتاً جدید و جوانی است. رویکردهای قدیمی در نوروسایکولوژی بررسی ارتباط بین اسیب موضعی یک منطقه ی مغز و نقایص روان شناختی بود ولی امروزه، نوروسایکولوژی در حال تغيير چارچوب های شیوه شناختی و نظری است به منظور فهمیدن شیوه کار مغز و روان است.

سه شنبه 18 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3199695/depressed.jpg

افکار منفی را از خود دور کنید هرگز اجازه ندهید افسردگی بر شما چیره شود خانم ها بیشتر از آقایان در معرض افسردگی قرار دارند افسردگی مزمن احتمال بروز مشکلات قلبی در شما را افزایش میدهد شکست و ناکامیها، تجارب ناخوشایند، ضربه های روحی شدید در کودکی و یا بزرگسالی همه زمینه ساز افسردگی هستند .

سه شنبه 18 شهریور 1399

https://rozup.ir/view/3199690/stress-reduse.jpg

با یک سی دی کار کنید:

گوش کردن به مطالب صوتی روشی عالی برای یادگیری و تمرین بسیاری از راه های آرامش یافتن و کاهش استرس است که در این کتاب ارائه شده اند. اگر می توانید از شخصی بخواهید مطالبی که می خواهید ضبط کنید با صدای او باشد. برای بیشتر ما گوش دادن به صدای خودمان ناراحت کننده است.

یک دوست مدیریت استرس بیابید:

انجام کاری به تنهایی ممن است مشکل باشد. کم کردن وزن، رفتن به باشگاه و ترک سیگار، همگی در صورتی که با یک دوست انجام گیرند ساده تر هستند. ببینید شاید بتوانید دوستی را علاقه مند کنید تا به شما بپیوندد. دوست مدیریت استرس شما می توند سی دی آرامش شما را برای شما بخواند و شما را تشویق کند تا تمرین کنید و مهارت های جدیدتان را به صورت روزانه به کار گیرید.

توقع نتایج یک شبه نداشته باشید:

بگذارید با مسئله مواجه شوید سال ها طول کشید تا سبک ها و الگوهای ایجاد استرس در شما شکل گرفت. خوشبختانه تغییر این الگوها بسیار کمتر از آن وقت می گیرد اما به هر حال مقداری وقت می گیرد. باید رفتارها و تفکرتان را تغییر دهید و سبک زندگی و کارتان را متعادل کنید. شما گام به گام به آنجا می رسید. خود را به عنوان بخشی از برنامه ای ببینید که با آن مواجه هستید و تمرینات روزانه تان را به عنوان فرصت هایی برای رشد و تغییر ببینید.